lørdag 20. september 2008

Barnebursdag

I dag har vi vært i 3- årsdag til en av Mias tremenninger. Der var det endel barn, Mia var yngst. Og hun hadde det ikke særlig moro. Det er jo så stas med de minste babyene, og alle ønsker jo å holde og hilse på. Da blir hun superstressa. Hun hylte og grein, og ingenting jeg gjorde hjalp. Mia er nemlig ikke så veldig sosial av seg. Kanskje det kommer etterhvert, men foreløpig vil hun helst ligge på et teppe på gulvet med meg eller sambo i nærheten. Ikke er hun sterk nok i ryggen sin til å bli båret hele tiden heller, så jeg skjønner at det blir slitsomt. Det kom seg etterhvert når hun fikk være litt alene på gulvet, men jeg syns jo det er litt synd at hun ikke vil sosialisere mer. Og folk spør jo da, når hun hyler så fælt: "Stakkars, har hun så vondt i magen?" og "har hun litt kolikktendenser?". Men det har hun jo ikke i det hele tatt. Hun er verdens snilleste og roligste jente til vanlig, men hun blir stressa når det oppstår nye situasjoner. Litt som jeg blir. Derfor blir det sikkert en meget hyggelig opplevelse i barnedåpen om et par uker. Da skal jeg jo i tillegg være vertinne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar